Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, April 20, 2009

Never judge a book by its Cover...

Salam...malam semalam oleh kerana aku kebusanan sebab mak ngan adik2 dah tido awal, suami aku lak kuar ngan kawan setelkan hal keter dia..En. Savvy tu dah mula tunjuk ragamnya...So boring2 aku layan internet ngan tengok Mentor3 dlm bilik..tak penah tengokpon citer nih..sekali tengok alih2 dah final selalunya hehehe...So semalam kat Mentor3 tu tunjuk yang tengah nak audition..Tergelak sorang2 aku tengok..macam2 kerenah...saper yg tengok nih tau la kot..Aku tak nak lah ulas satu-satu..nanti dah macam pengkritik lak hehehe..Aku ni bukan peminat citer2 mcm nih..cuma bila tengok semalam macam ada idea nak cerita yg leh dikongsi kat sini...

Zaman sekarang ni, kalo ada rancangan realiti ajer..bukan main ramai lagi nak cuba nasib..ye lah mana tau kot rezeki macam Mawi ke kan..nyanyi biasa2 jer tapi rezeki dia...tak yah la aku cakap satu Malaysia dah tau hehehe..itulah tuah manusia saper yang taukan...Tapi semalam bila yg datang audition tu ditolak jer, bukan main marahnya...dah sah2 ko nyanyi tak bagus..bila orang tak terima dia pon tak leh terima jugak...kesian jugak artis2 nih nak handle orang macam ni..Tapi ada 1 part bila pompuan tu agak besar jugak lah, audition ngan Mas Idayu tapi Mas Idayu macam cakap dia ni gemuk...so pompuan tu sangat sedih (aku pon tetiba sedih..apahal? hahaha). Pastu yg audition Adibah Noor kelakar sangat..yg datang pon ala2 xl to xxl lah..Mentor yg lain ada Jac, Awie, Ajai ngan Lah VE..malas lak aku nak citer lebih2..sebab kalo aku cakap kelakar pon..bukan korang sumer tengok kan..Saper yg tengok semalam tau la apa yang aku dok cakap kelakar2 tuh hehehe...

Hmmm....ok tadi aku YM jap ngan kawan aku si Padel..tengah nak cek emel yahoo tetiba budak ni online pulak..sebenarnya aku yang tetiba online selalunya tak hehehe...So si Padel ni suruh aku tengok Youtube. Tengok ada satu rancangan Britain's Got Talent..Ada satu makcik ni...Nenek dah kot umur 47 tahun nama dia Susan Boyle..tak pasti rasa rancangan ni tak kuar lagi kat Malaysia kot..korang tengok lah sendiri kat sini http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY . Memang kagum giler ok...Masa Susan ni naik atas stage, orang macam boo ngan buat muka slek je kat dia..even judges pon pandang rendah jer..ye lah mungkin sebab dia dah tua dan tak berapa cun..Sekali dia nyanyi jer...Haaa amek ko..audiences ngan judges punyer reaction macam terpaku! Si Simon American Idol yg berlagak tu macam bagus jer..sekali dia pon tergamam tengok pompuan ni nyanyi...Korang tengok tau...Aku nak letak video kat sini tak leh plak..katanya kat Youtube sekarang memang no.1 lah pasal Susan ni..berjuta2 orang tgk..So aku saja nak share ngan korang :)

Sekali lagi tahniah sebab dah baca perenggan nih..dari nak citer pasal si Susan Boyle ni, meleret dari citer mentor semalam ngan si Susan ni lak hehehe...layan jer la ek...Anyway pepatah Dont judge a book by its cover adalah tepat untuk si Susan ini...Saper dah tengok leh komen ek..Nak tau jugak opinion korang sumer..k chow...

6 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

x penah tgk lagi rancangan mentor tu dah skrg ni...last sekali tgk geng2 nija tu jer dulu....lame sungguh kan....

weeda said...

semalam tu pon saya tertengok jer hehehe...tak start lagi..dia tunjuk yg masa audition je..akak dah tengok video yg saya bagi link tu? terer makcik tu kan..lawak pon ada :)

mama wanie said...

wahh ....caya lah giler laa aunty tuh..
suara best giler..
sekali tgk yg 1st2 tu cam miming jerk..

emm mama pon tertgk gak mentor tu..
sambil wat keja skola..
haha..
kelako kan..
yg gi nangis dlm toilet pon ado..
yg ngaku suara sedap tapi dok salahkan baju pelik pun ado..
hik..hiks..
kelako lah..kelako..

weeda said...

haa ada jugak org tengok mentor3 tu..so tau apa yg saya cakap kelakar sangat tuh hahaha...Yg susan tu lawak pon ye jugak..bila abis nyanyi terus blah je..sampai juri panggil Oit..tapi mmg sangt hebatkan :)

WeBViDeOKLiP said...

skang yg best OIAM
layannn

weeda said...

OIAM? pernah tengok sekali yg last week punya..Orang dok cakap Tomok best2..