Thursday, April 9, 2009

Bila si Diana bercermin mata...

Hari Selasa lepas, aku bawak Mummy aku gi kedai cermin mata..Sebenarnya dulu Mak aku pernah buatkan cermin mata untuk adik aku si Diana...tapi budak ni sangat mengada-ngada tak nak pakai..bila disuruh baru pakai..bila tanya kenapa tak nak pakai..dia kata kawan2 kat sekolah dia tegur..(aku rasa dia fikir tak cantik bila dia pakai spek hehe) so selalu letak mana2 jer spek dia..sampai hilang dah spek yang 1st tu..angin jer mak aku..dan aku jugak hehehe...

So baru2 nih dia dapat surat dari sekolah..ada pemeriksaan mata yang mengatakan dia kena wat spek dan pemeriksaan lanjut..tu yang kami pergi memandangkan aku pon cuti hari tu kan...So last2 dapat lah spek baru...Mak aku tak henti2 bgtau adik aku nih...ni last Mak aku buat..kalo ilang jugak tak nak wat dah ( alaa cakap jer tu huhuhu)..bukan murah nak wat spek nih..ni pon dah beratus...Aku pon bagi warning kat dia jugak..Kali ni dia macam insaf sikit la...hehehe

So cermin mata tu tempah hari Selasa lepas...malam semalam baru siap dan aku gi amek kat kedai...balik tu amek gambar ngan akak ngan cermin mata barunya...nak tunjuk Pochue sebenarnya (Pochue baca ke?) tapi si Adik pon kepo nak begambar jugak...

Ok lah Diana...Angah harap la akak jaga spek tu betul2 kali nih...kalo tak dengar kata jugak..siap laaa..

7 comments:

shibam.blogspot.com said...

weeda, cantik lah ko pakai tudung cam tu. Diana ni baru 2 je weeda, si fariz tu baru 2 tahun pakai spek tapi dah 10 kali buat ko tahu tak, 10 kali, tak tipu ni, sib baik Mr. R yang menanggungnya, hu hu

yuyee cap limau said...

tu la kak,nk wat spek mmg mhl,xda ke yg murah ek??harga bingkai lain,cermin pon lain gak..tension tau..mmg beratus2 la hbis wat cermin je..adoi pokaila saye..ada tak ubat bg mata pulih cam biase kak??xlarat dah paki spek ni

weeda said...

shibam - tu tudung bibik tu kak huhuhu...apaaa 10 kalii??? ni baru hilang sekali mak saya dan saya pon da bising..tapi x per Mr. R akak banyak duit huhuhu...

Yuyee - itulah yuyee..macam x ada ubat je rasanya..hehehe

Anonymous said...

kak ida...buat mcm walid jer..beli jer yang 90 rnggt 2...pakej pelajar..anas 2 pon degil xnk pki sebab x ensem dia kata...mcm skema..

Anonymous said...

ala ida..tau x kedai a-look?? murah2 saje spec kat sane..rm138 dan rm 168 je... yg penting jgn power melebihi 700.. ako tiap2 thn buat kat sane.. time sqaure ader a-look
-padel-

weeda said...

weh beratus jugak tu huhuhu

nasa said...

iye..pochue baca..huhu..sori agak lmbat merespon..br blk nih..hehe..tgh cari idea nk update blog..huhu..