Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, April 29, 2009

Makan..makan...dan makan lagi...

Salam kawan2...semalam aku dah buat entry masa kami pergi dinner di Hotel Grand Seasons Sabtu lepas..so hari ni aku nak jadi ala2 Maria Tunku Sabri yg jalan2 cari makan tu huhuhu...Jom Puan2 kita tengok apa menu malam tu (mesti korang dah bayangkan dia ni bila bercakapkan hehehe)...Haaa kalo Puan2 nak tau, malam tu kami dihidangkan dengan Chinese Set Menu...

Ok lah yg 1st menu tu namanya Fortune Four Hot and Cold Dish Combination...yg ni picture x de lak..aku ngan Kak Linda pon lupa nak amek...Hiasannye lawo..tapi aku nak describe makanan tu apa pon aku tak reti la plak...hehehe...One thing nak bgtau, aku ni memang tekak melayu asli.. kot kalo makanan tu mcm pelik2 mmg aku tak reti nak makan dah...

Menu ke 2-Braised Beancurd Soup with Crabmeat...kalo korang tengok sup dalam mangkuk tu.. banyak tu waiter tu tuangkan, banyak tu jugalah aku tinggalkan..tak luak pon sebab aku tak leh nak makan, rasa hujung2 sudu jer.. hehehe...Kawan2 aku suka giler sup ni... sedap katanya...siap tambah 2 mangkuk lagi..Tapi aku rasa sup ni macam gam cair jer hahaha...Aku cakap ngan Cik Najwa, kalo ketam masak ni aku tak makan, kalo letak yg goreng ker masak lomak or sambal den makan la hehehe..masa ni wife boss tanya, aku tak makan ketam ke? aku jawab saya allergic seafood..tapi kalo ketam goreng saya makan...dia gelak hehehe...

Ok lah oleh kerana menu pertama dan ke 2 tidak menepati tekak aku, bila sampai menu ke 3...Waahh menarik giler nih..maklumlah pencinta ayam...hehehe...Roasted Chicken with Chef's Choice...Ok yang ini tak der komen..sangat sedap okay! haa ni bukan sepinggan tu aku makan yer..ayam tu dikerat2...

Hidangan ke 4- Deep Fried Seabass Fish with Thai Sauce ~ Ok yang ini pon sedap...tapi tak leh lawan ayam yg tadi tu hehehe...Ikan sekor ni pon dikerat2 dan dibahagi sesama kami...

Menu ke 5 - Mushroom with Beancurd Skin & Broccolli ~ Oleh kerana aku bukan pencinta sayur..makanya aku hanya makan broccolli tu 2 ketul jer..makan pon serba salah sebab waiter tu dah letak dalam pinggan..so aku tak abis...

Menu ke 6 - Fried Rice with Salted Fish and Anchovies ~ Okay...masa ni perut dah terasa kenyang..so semangkuk nasi tu aku tak leh habiskan...Haaii...kalolah hari2 aku makan nasi semangkuk kecik ni pon tak leh habis kan bagus hehehe....


Menu ke 7- Crispy Pancake with Pandan Paste ~ Yang ini tak larat nak makan dah...amek 1..gigit sikit je..tapi rasa tak leh masuk dah...so x makan...


Menu ke 8- Chilled Sea Coconut with Longan ~ Dessert yg sangat sedap..sejuk je bila minum...tapi manis sangat, terpaksa ditambah air masak...yang ni saya adalah sangat suka okay! 2 thumbs up..


Apaaa 8 menu jer? naper tak bagi lagi 2 cukupkan 10 teros? hahaha...Ini pon dah full okay...Alhamdulillah kenyang dan sangat best..Ok lah next time kalo makan2 aku terajin kita wat komen2 makan lagi ek...macam kelakar pon ada aku rasa huhuhu...Oklah selamat menjamu mata..bukan menjamu selera sebab yg menjamu selera tu kami2 hari tu hihihi.....papai :)

2 comments:

Unknown said...

wei wei bilalah ada orang nak ajak gi makan2 macam ni lagi kan, syedap tul

weeda said...

yer...kalo ada harus pergi hahahaha