Friday, August 13, 2010

Hari Pertama puasa

Sedikit cerita tentang adik saya si Diana dan Danial semasa hari pertama berpuasa...entry khas untuk Pochue dia hehehe

Balik dari sekolah masa hari pertama puasa kelmarin, lepas mandi adik saya dah terbaring..atas lantai lak tu...diam2 saya amek gambar dia...dah gaya spiderman pon ada dik huhuhu...

Kesiannn...letih lah tu...biasalah 1st day kan...saya yang dah berumur ni pon 1st day pening2 jugak hehehe...haa jangan pikir lain lak :P

Selalunye saya tegur kalo baring atas lantai...tapi hari tu saya biar je..dia pon muka masam je...Tahun lepas rugi sehari sebab dia demam...so tahun ni dia nak puasa penuh...Bagus adik :)

Tapi dah masuk hari ke 2 semalam...balik sekolah dia ok je...dah tak lembik macam kelmarin...siap cakap "adik tak penat pon"...harap2 pas ni dia ok je untuk puasa



Akak dia relek je...walaupon letih2...tapi rajin jugak tolong siram pokok...Akak tak de masalah kot siap ikut gi tarawikh lagi...tapi perangai "blur2" dia still menguji kesabaran jugak la hahaha

Minggu depan 17 hb InsyaAllah adik saya yang berada di UK akan balik ke Malaysia untuk berpuasa dan beraya di sini...Tahun lepas dia tak balik...tapi tak pe la pengalaman kan...memanglah ikutkan hujung tahun ni dia dah habis belajar kat sana dan balik Malaysia..boleh je terus balik hujung tahun ni kalo dia nak jimat...Tapi kesian pulak bila dia berpuasa dan beraya sorang2 sebab ramai kawan2 dia balik ke Malaysia...tu sebab dia nak balik juga time puasa ni...mesti tak sama bila kita berpuasa dan beraya di negara orang kalo dibandingkan di tempat sendiri dan dekat dengan keluarga..

Malam ni saya nak balik ke umah mertua di Pahang...rasanya semua adik beradik balik kot minggu ni...mesti seronok berbuka puasa beramai2 dengan ahli keluarga kita kan...

Tuesday, August 10, 2010

Salam Ramadhan

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak kepada semua yang membaca atau lebih tepat terbaca belog ini...

Selamat menunaikan ibadah puasa dan mudah-mudahan Ramadhan kali ini lebih bermakna dan lebih baik dari sebelumnya...andai kata selama ini ada tutur kata dan kelakuan yang mengguris hati, saya mohon ampun dan maaf...

Semoga kita semua mendapat lebih keberkatan dan rahmat di bulan yang mulia ini :)