Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, February 27, 2009

Kisah aku sebagai driver - Part 2 la plak heh :P

Now aku kat opis..malam ni ada dinner opis..tu sebab yang aku update jer nih sementara nak gi dinner kat Putrajaya nanti... :) OK aku sambung plak citer yang part 1 tadi...

OK masa awal-awal aku dah leh drive tu...memang aku drive ke UiTM..balik Ampang..ngan dekat2 jer...kawan-kawan aku selalu kata kalo lah diaorang yang dapat bawak keter..mesti dah jalan gi KL jalan gi memana la...haa tu lah korang niat tak baik hehehe..lantaklah kan orang nak kata apa masa tu...

Then masa part 3 kot kawan2 aku sumer dah kene tendang dok kolej jugak...hahaha....memang geng2 aku sumer x aktif...then kitorang cari umah sewa...last2 dapat umah sewa kat ss7 Shah Alam...nanti aku rajin aku citer life dok umah sewa...sangat banyak kenangan masa ni...so aku pon ikut stay ngan diaorang...kali ni dok umah sewa sangat best sebab dah ada geng hehehe...

Selalunya Aku, Padel, Heny, Roha, Shida and Ain memang selalu berenam naik keter kancil tu hehehe....Bila dah ada geng...waaahhh tanduk sudah keluar yer....kalo dulu aku takut2 nak drive...rela bejalan kaki kemana2....tapi tidak lagi hahaha....lagipon ss7 tu da agak jauh dari itm....So kemana-mana kami berenam akan jalan naik keter aku....dah pergi jauh2 ni yer...biasaaa nih hehehe...Walopun aku dok Ampang dari kecik tapi jalan-jalan di KL atau memana memang aku tak tau (sampai sekarang sangat lampi hafal jalan :P) so member2 aku yang terer nilah tunjuk jalan padahal diaorang dari luar KL...bila sorang kata..weh ida jom kita gi sini...aku ponn jommm...hahaha....kelakar la....tapi kalo jalan jauh2 selalu Ain yang bawak...sebab dalam geng masa tu aku ngan Ain ajer ada lesen....Ain drive lagi hebat dari aku laa..hehehe

So bila parents aku call jer....kat mana ni?? ha aku cakaplah aku kat luar...Mak aku pon dah tak risau sangat sebab aku dah happy...ye lah dah ada geng happy lah kan..tapi selalu nasihat jangan berjalan je....baikkk hehehe....

Aku selalu hantar member2 aku pergi kelas..jemput diaorang bila habis kelas...kalo kelas aku time x sama ngan diaorang la...so dalam geng tu aku ala2 driver la....hehehe...kuar makan, gi kedai ke sumer2 la...Then ada juga aku drive ke UKM ditemani kawan2 aku...jumpa seseorang yang masa tu masuk pertandingan silat...hehehe siapakah seseorang itu??ooo sanggup yer...sebenarnye sebab geng2 aku yang hasut aku pergi sebab diaorang nak jalan2...hehehe....tapi masa tu kami hanya kawan biasa aje... :)

Aku bawa kereta masa study sampai aku Part 6...bila Part 6 final year tu aku dok kolej semula...sebab kami dah insaffff hehehe...tak lah sebab dok umah sewa banyak pakai duit..kalo dok kolej makan free wehhh...huhuhu....so masa tu Arwah Abah amik balik keter tu..lagipon masa tu memang kereta tu amat diperlukan family di Ampang...

Dan sekarang...aku memang dah boleh drive..setakat pergi balik kerja...dan yang dekat2 jer...kalau tempat yang jauh, tempat yang aku tak tahu jalan dan tak biasa, tempat yang sesak dan tak tau parking kat mana...aku macam tak rela nak drive....sangat mengadakan?? Tapi itulah aku...dan sekarang aku pon dah ada "Driver" yang sangat baik sudi melayan aku....Gitulah kisahnyeee....Papepon aku bersyukur sebab aku tau juga drive , banyak bantu Mak aku masa Arwah Abah baru pergi..biarlah kalau orang nak ngater aku...The End.... :)

No comments: