Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, February 7, 2009

Workshop+Jalan-jalan...

Ok semalam aku dan hubby cuti jugak...sebab memikirkan lewat sampai umah malam semalam yang hantar Pochue tu..dan ada urusan yang perlu diselesaikan...So semalam Omar ajak aku ikut dia gi sekali ke bengkel yang terletak di Salak Selatan...Sebenarnye baru2 nih keter dia ada orang langgar masa dia parking...so kenelah ke bengkel yang orang langar tu suruh..nanti orang tu yang bayarkan...x lah teruk sangat..kemek sket jer...tapi kenelah betulkan jugak...hari tu dia dah gi ngan kawan dia masa cuti hari wilayah..tapi macam ada yang dia x puas hati lagi...nak kena cat balik katanya..nak minta tlg orang sumer da keje...so aku lah kena jugak ikut dia...tanya Omar gi bengkel jer ke???alaa macam busan jer tau....pastu dia kata tengoklah nanti dah sampai sana gi la mana2...tengok keadaan....


Sepanjang perjalanan, aku follow je belakang keter dia....al maklumlah aku bukan tau jalan....lagi2 jalan x biasa ni..rasa x yakin sangat je drive...


So sesampainye kami di bengkel jumpa brother yang buat kereta dia hari tu...then tunjuk2 mana yang dia x puas hati tu....

Ok...suami aku ni ahli persatuan radio amatur...pada mulanya memang aku x berapa berkenan dia masuk kelab nih sebab banyak guna duit, aku bingit dalam kereta dia sibuk cakap ngan geng2 radio..macam naik teksi je rasa...dah tu malam2 kuar lepak ngan kawan2 dia...pastu asyik2 jumpa kawan ramai2...aku bukanlah anti sosial tapi x suka sangat la kalo da selalu sangat...dunno why...hehehe kawan radio la..kawan kereta la...kawan futsal..macam2 kawan...kalo pergi mana2 ada jer terjumpa kawan dia...bukan kat sini ajer...mana2 lah...johor ke terengganu ke...dulu Arwah Abah pon macam ni...banyak kawan...tapi bila aku pikir2 x guna aku halang kalau dia dah minat...lagipon x salah...dan aku sebagai isteri kenalah terima apa yang dia minat...lagipon elok kawan ramai2 nih...dan sekarang aku pon belajar dah pakai menda2 nih sket2 hehhe...best jugak rasa macam main polis2...leh gitu? hihihi gerak gerak gerak khass...gerak gerak gerak khasss haaas...sila nyanyi beramai2...


So sepanjang aku follow kereta suami aku...aku just tekan jer ptt ni untuk cakap ngan dia...so rasa selamat la sket...apa2 jer aku terus cakap ngan dia...dia pon tau wife dia kalo bab2 drive nih "terer" sangat....hehehe...mula2 sampai kat bengkel aku duduk dalam keter je tunggu Omar...sempat la amik gambar2 nih...rasa kalo rajin boleh citer kat blog...tapi lama2 macam busan dah..so turun...tengoklah Omar tengah tunjuk keter kat mekanik tu...lama tul...

Then terjumpa sesuatu yang menarik...seseekor untuk perkataan yang lebih tepat...ada meow kat bengkel nih...tuan workshop ni punyer kot...layan jap la...


Terima ksih Cik Meow kerana sudi melayan saya yang busan di bengkel...sebagai penghargaan saya letak gambar awak kat sini yer....then dah panas aku masuk balik tunggu dalam kereta...Omar masih ngan brother tengok2 kereta dia...layan dengar radio jer la....

Tengah layan dengar HotFM dalam keter...oh Cik Meow tadi dah berdating rupanya...tapi bila En Meow perasan aku ambil gambar dia..dia pon blah...tidak ada adengan seterusnya yer hahahaha...Lepas tu Omar pon masuk keter...dia kata keter siap petang...lambat lagi so dia ajak jumpa kawan dia Kikul kat KL...kebetulan lak si Kikul baru call ajak jumpa...dia datang dari Kuching...tengah ada keje kat MATIC katanya....


So dari bengkel tu terus gerak ke KL...Opis Mummy aku dulu kat sinilah...sebelah KLCC jer...dulu2 pas abis keje je mesti mak aku gi KLCC jalan2...tapi sejak Arwah Abah x der..mak aku macam x minat dah jalan2 nih...ajak jalan jer x nak...macam x heran dah la...gi jalan dekat2 jer..kalo jauh2 memang dia x nak...


KLCC...lama aku x gi sini ...ajak hubby gi sini dia kata ada apa???ada apa???macam2 la ada....duit jer x der so macam pergi pon x de menda nak beli hehehe...untuk makluman anda, disinilah aku dan hubby pertama kali berjumpa masa kenal (tahun 2000 kot)...dan disini jugalah kami jumpa balik untuk dating wat pertama kalinya setelah hampir lebih 2 tahun x contact dan jumpa...dulu kami kawan biasa jer...aku x tau berani plak aku jumpa dia sebab aku memang x berkawan dengan lelaki sangat time tu..member aku teman aku...ingat lagi...hehehe lawak lar...x sangka da kawin da pon :P

Ok berbalik pada cerita...kami terus ke MATIC untuk ambil kawan Omar si Kikul...Ooo rupanyer ada event nih...dia kene bertugas...dia sampai dari Kuching malam sebelumnya dan meluahkan tidak puas hati kenapa kami bercuti pada hari itu hehehe...so explain la malam tadi hantar adik aku tu pas tu nak setel keter...


Depan Saloma Bistro penuh dengan khemah2...dan seperti biasa area ini banyak pelancong...dan kami gerak ke Masjid Bukit Aman sebab dah dekat time solat Jumaat...



Sebelum gi solat sempat lepak minum kat gerai berhampiran masjid tu...kawasan kecik tapi ramai orang...untuk lunch aku makan buah ajer...apa x percaya???iyeee saya makan buah je lunch semalam hehehe sebab dah sarapan soto di rumah pagi tadi dan masih kenyang....sementara mereka gi masjid, aku tunggu dalam kereta jer....then dah selesai terus patah balik ke MATIC nak hantar Kikul semula...nanti bila suami aku lak ke Kuching..si Kikul ni plak lah yang akan melayan dan menolong dia...bagus..bagus...kawan macam inilah yang kita cari...


Lepas hantar Kikul...macam x tau nak wat apa dah..so terkeluar idea tengok wayang...ajak tengok kat KLCC suami aku x nak...dia mesti pergi jugak ke Mid Valley tau kalo tengok wayang...ok lah ikut sajer sebab dia yang drive...dia kata lagi dekat kalo dari sana nak gi bengkel tu...so sampai nak tengok citer apa pon x tau sebab x plan kan...ingat nak tengok Maut tapi kol 5pm..jenuh lak nak nunggu...last2 tengok Pink Panther 2...kelakar giler weh...aku x penah tengok citer ni yang part 1 pon...tapi oklah...best...pas abis citer terus gerak balik....Ok aku nak citer kat sini setiap kali kami ke MidValley untuk tengok wayang...kami pergi tengok wayang pastu terus balik....x pernah laaa berjalan2 kat situ....sebabnye???sebab kami memang bukan kaki shopping...window shopping pon tidak...huhuhu...kalau orang kata orang perempuan semua gila shopping...x betul tu...huhuhu..then terus ke bengkel semula untuk ambil kereta...tapi kereta tak siap lah pulak...dah tu ujan lak...so Omar terpaksalah amik malam nanti ngan kawan dia...dia x nak aku ikut dah kalo malam...lagipon aku malam2 nih drive x clear sangat....bermasalah sungguh aku nih.....


Sampai di Kajang...sempat betulkan allignment dan wat balancing jap....pastu perut dah lapar kami cari tempat makan...kira makan dinner la...tapi awal lagi time tuh...


So kami makan disini...cuba teka dimana???Yee...ini adalah tempat yang Cik Najwa suka makan...Village View...tapi seriously aku x berapa berkenan la makan kat sini..servis agak lambat...bukan agak...memang lambat pon...kami tunggu lebih 10 minit baru ada orang datang amik order...padahal x ramai orang pon sebab petang lagi....aku beli bungkus jugak untuk Mummy and adik2 kat umah ....Nasi goreng USA dia x sedap la weh...x berapa USA hehehehe...so pas tu terus balik umah dan berehat...waaa 1 hari berjalan yer....dan malam tu Omar kuar balik ngan kawan dia Wan untuk gi amik keter...dan aku sempatlah update blog sket dan terus tido...
Dan sekarang suami aku pergi UKM..ada jemputan kenduri...x jemput aku pon :( ....anak Dato' Wahid bekas TNC HEPA kawin katanya...so jap lagi kami akan balik Pahang...aku nak siap2kan barang...ikut plan balik pagi nih tapi sbb dia ada kenduri so dilewatkan....aku rasa macam nak demam la maybe sebab semalam 1 hari kat luar kot...huhuhhu

No comments: