Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, February 2, 2009

Gi berkelah kat Pengkalan Balak Melaka

Hari Ahad 1/02/09...pukul 6.00 pagi aku da bangun sebab aku kene ikut Omar nak berkelah di tepi pantai ngan geng2 Savoc dia kat Melaka...Savoc ni kelab untuk orang yang ada kete savvy aje...aku ni x la rajin sangat nak join program dia...tapi kali ni kena jugalah ikut sebab nanti dia akan merajuk...susah nak pujuk2 nih... awal2 dulu aku plan pas kenduri nak pi ampang patutnye nak gi kubur Arwah Abah ngan umah Nurul..tapi bila tau kena pergi Melaka ni so cancel lah...bila ajak family diaorang x nak ikut pulak...Balik semalam pon Mummy bgtau Pochue dah ikut Nurul gi Ampang dia tido sana ngan Nurul bawak gi kubur Arwah Abah ngan jalan2 nanti...So pagi tu sumer tengah tido lagi aku dah kuar umah. Singgah jap beli kuih sket untuk bawa makan ramai2 ke sana. Ingat nak masak pape tapi memandangkan semalamnya kenduri dah tu pagi2 Ahad da kene kuar...memang beli kuih adalah yang terbaik hehehe....So kami terus gerak ke Seremban sebab meet point kat situ...macam naik Ferrari oooo....padahal Savvy aje sebab kami dah lambat :P

So sampai je kat R&R Seremban, kawan2 Omar dah tunggu...yer mereka kena tunggu..sebab suamiku adalah Zorro..hehehe x la...dia selaku Zero...ala2 ketua la kunun ayat yg lebih senang...ketua untuk konvoi ni. Before gerak ada sesi briefing sket dari Zero nih...Adalah dalam 10 keter je...kali ni konvoi x berapa ramai...

Zero to all con cars...ready to give your signal and we gonna turnnn rightt...sepanjang perjalanan Zero akan memberi arahan kepada anak2 buahnye untuk sentiasa mengikut peraturan supaya konvoi x terputus...dan yang penting x nyusahkan orang lain even gerak ramai2.Aku sebagai co pilot agak bangga la jugak ngan zero nih...hehehe...

So from Seremban sampai ke tol Alor Gajah kami berenti seketika untuk menunggu geng2 Savoc yang dari Southern...group dari Johor...So bila semua dah ada kitaorang geraklah beramai2 ke tempat yang dituju iaitu Pengkalan Balak...ermm ada 15 kete kot sumer...

Ok dah sampai...dari jauh nampak laut....wahhh terexited sbb da lama x gi laut...

Sampai je bentang tikar, kumpul sumer2 yang bawak makanan dan kitaorang pon makan...sambil menikmati pemandangan laut...bestnyee

Pas makan apalagi mandi lauttt....ada jugak yang x mandi...tengahari terik kitaorang mandi ok...confirm aku bertambah gelap :P

The boys korek pasir wat lubang besar2...tengah2 mandi...ada ajer orang yang akan diaorang tangkap pastu masukkan dalam lubang tu dan timbus balik ngan pasir....memang kelakar giler...dan tukang tangkap haruslah yang "gagah"....suami aku antara orangnyer huhuhu...kesian orang2 yang cekeding ditangkap itu cuba melepaskan diri...hahaha

So pas mandi2 and makan2...kami pon nak gerak balik..jangan lupa yer esok (isnin) kami orang selangor bekerja yer wahai orang2 bekerja di kl...aku da cakap ngan hubby aku kalo balik lewat aku x nak ikut...nanti keje letih

So sebelum balik kami ambil gambar beramai2...

Sebelum balik pon driver2 ada briefing lagi...so yang budak johor terus balik x join kitaorang dah...

dan kami pon berangkat pulang...deretan kereta Savvy yang banyak membuatkan semua pengunjung2 yang lain tertengok2 kami...relek laa...savvy je la weh :P

Selamat tinggal pantai...harap dapat datang lagi...aku cakap ngan Omar aku x nak balik...bayarkan je resort kat area tu..aku stay esok dia datang amik balik hehehe...Perjalanan balik agak mencabar sebab da letih. Aku seboleh2 x nak tido sebab nak neman Zero kan..tapi terlelap jugak kejap huhuhu...

Otw balik ke Kajang kami singgah gerai tepi jalan ni...area Mantin kot....order cendol ngan rojak mee yang dikongsi ngan suamiku....then terus balik ke Kajang..sampai rumah da time maghrib dah....malamnyer gi pulak klinik sebab Omar dah demam...dia dari hari Jumaat tu macam x sihat dah....so lepas tu terus tido...bestnyeee dapat jalan2 gi pantai nih walaupon balik umah muka aku pedih2 and merah2...Oh malasnyer nak gi keje hari ni...aku sampai ngam2 kol 8am tadi :P

No comments: