Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, February 8, 2009

Balik kampung....

Salam...sekarang aku berada di kampung aku Temerloh, Pahang. Yer Walid dah pasang internet rupanyer...patutlah suami aku kata bawa laptop (aku pinjam adik aku punyer hehehe)...so this is the 1st entry from rumah kat pahang :) ok...semalam kami bertolak dari Kajang dalam kol 9pm...suami aku nak tengok berita dan semalam memang aku betul2 demam...cepat2 aku mandi..tarik selimut dan tidur...pada mulanya suami aku kata cancel balik kampung malam tu...tapi aku rasa x best lak sebab dah janji ngan Ibu balik malam tu...so aku mandi dan mandi2 lagi...rasa la ok sket dan sepanjang jalan aku tido sebab pening2...sampai kol 12 lebih dah...walid yang turun buka pintu untuk kami dan terus masuk tido.....

Ok so bangun pagi2 tadi...rumah sunyi lagi...aku kuar jer nampak si Putih kucing adik ipar aku , Anas..aku je memandai selama ni panggil dia Putih sebab dia memang putih....

Oohh...si Putih dah tayang anak dia...aku tau dulu dia ada baby tapi dia sorok sebab kecik lagi kot...

Apa aku nak panggil anak Si Putih ni ek??anak dia pon copy paste jer...putih jugak huhuhu...

Ok then Ibu turun kata nak ajak breakfast kat Pekan Sehari...so lepas Walid balik dari kedai kami terus ke sana. Kali ni kami balik x ramai yang ada di rumah...cuma Walid, Ibu, Huda dan Anas...Kak Ngah pon x balik so tak leh main ngan Darwisy :(

So sampai jer kat Pekan Sehari kami cari tempat makan...kat sinilah kami makan...ni 2nd time aku makan kat sini...dulu2 pernah sekali...

Walid, Ibu, Omar makan nasi dagang...Uda makan mee jowo...dan aku haruslah nasi lomak hehehe...my peberet..

tepi gerai yang kami makan tu jer Sungai Pahang...tulisan ni macam ala2 Hollywood la plak....tapi ni Temerloh la...ada H di situ tapi pokok da lindung :P

So lepas abis makan...kami masuk ke pasar Pekan Sehari nih...orang memang ramaiii...macam-macam ada dijual disini...segala jenis makanan kuih muih, bahan2 basah dan kering, ulam, sayur, air,beg,haa macam-macam lah...tak tersebut la plak kan...

Anak itik pon ada...comel jer

anak angsa pon ada...Oooo ini rupa anak angsa hehehe....

Kalo gi sini selalunya akan beli ikan patin...suami aku suka sangat makan ikan patin masak tempoyak..rasanya sumer orang Pahang suka kot...itulah identiti Temerloh...Bandar Ikan Patin..cewah..


Abang ikan tengah siang ikan patin...Ibu beli untuk dimasak lunch nanti...suami aku kalo kat kampung jer dia makan ikan ni..kalo jual tempat lain dia x nak...kadang2 kami pergi beli ikan patin kat tepi Sungai Pahang bawak balik ke Kajang...tapi x lah selalu...aku dulu2 x makan tempoyak tapi bila dah selalu suami aku nak tempoyak da tu paksa2 aku makan jugak...last2 sekarang aku pon da makan :)


Beli sayur...

Ibu beli ikan pekasam...agaknye la...hehehe...

Beli buah oren lak...ini sumer gambar candid yer...mereka x tau aku amik pic2 ni...hehehe...segan lak aku nak amik pic lebih2 :P

kat pasar ni juga banyak makcik2 yang just bentang alas pastu susunlah hasil jualan mereka...ulam-ulaman, sayur, tempoyak, budu dll...aku rasa ni hasil tanaman mereka sendiri kot...kesian juga tengok makcik2 pangkat nenek dah duduk tunggu orang beli barang jualan mereka...kami ingat nak beli tempoyak tapi mahal sekilo rm20...Huda kata mahal sebab diaorang buat sendiri..pastu tinggal sikit itu sebab mahal....so tempoyak kami cari kat tempat lain jer nanti...so lepas beli2 barang...kitaorang pon balik umah...


Sampai jer rumah rehat2 and baca paper jer...then Huda ajak gi kedai nak beli Tempoyak ngan santan...so aku ikut lah neman dia...1st time naik kete dia bawak...kami pergi Setia Jasa...memang selalu kalo beli barang kat kedai ni lah...


Kalo ikut kata suami aku, dia pesan suruh beli 1 botol besar tempoyak....mak aihh banyak ginilah kot....tapi x jadi beli dulu...biar dia yang tengok sendiri hehehe...ni Huda test timbang jer kalo betul Omar nak banyak gini...

Huda beli sekilo..kat kedai nih murah sket...sekilo rm17...dan kami pon pulang...dan seperti biasa urusan masak memasak di rumah selalunya Chef Huda yang bertugas...aku menolong sahaja dan masak nasi...ingat nak amik pic huda tengah masak....tapi sekali lagi aku tersegan kot adik ipar aku tengok aku ni asyik amik gambar ajer...betul ke x betul nih huhuhu...sedangkan kat umah pon mummy da bising Angah ni kenapa asyik amik gambar jer...tak nampak pon gambarnyee...ye lah dah aku masuk sumer kat blog..manalah Mummy aku nak nampak...hihihi :P


So inilah hasil masakan Huda..Ikan Patin masak Tempoyak...cedappp....
Now kami tengah rehat2 ajer...mungkin nak ke rumah nenek...nanti kalo rajin aku update lagi ye...hehehe

3 comments:

Anonymous said...

Menciler....
Best le rilex tuh...
Orang penat, ilang sore n tersangat Tekanan gi Kundang Ulu...Huhuhuhu
Enjoy ek..
Salam kat Putih n anak2
Heheheh

weeda said...

saya try bukak blog en haiqal x leh la...nape ek??inilah pegawai contoh...syabas...hehehe...lagipon saya tak diajak pergi pon..kalo ajak pon mmg x leh..dah kene balik kampung huhuhu...

Anonymous said...

ikan patin.... (drooling)