Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, February 9, 2009

Gi umah Nenek...

Petang semalam kami pergi ke rumah nenek...Rumah nenek terletak di Kg Chatin, Mentakab...kira2 15-20 minit dari rumah...kami nak melawat Mak Long yang baru jer mendapat baby baru :) Ibu aku yang sulong...tapi disini kalo sulong x panggil Along...mereka panggil Ibu Embong...

Inilah Mak Long ngan baby baru dia...sampai sudah aku tak tau nama dia...bila tanya Mak De...Mak De kata panggil Aspalela...bila tanya Huda plak...Upin & Ipin katanya hehehe...rupanya belum bagi nama lagi kot...Mak Long dijaga oleh Doktor peribadi di rumah nenek sebab Mak De adalah seorang doktor hehehe...So aku ngan Huda membantu nak sediakan dinner nanti...



Ayu sungguh si anak dara duduk bersimpuh sambil menumbuk cili dengan lesung...bab2 masak memang salut kat Huda...dia memang sangat rajin...Dia masih single yer...saper2 berminat boleh bgtau yer hahaha...bertuah bakal suami dia sebab Huda pandai masak, mesti mak mentua sayang :)


Berbalik kita di dapur Nenek...Inilah nenek aku...nenek x suka amek gambar...so candid lagi :)

Dan ini aku membantu menggoreng ikan...tak seterer Huda mahupun adik beradik yang lain...sebab adik beradik perempuan belah suami aku dari zaman sekolah mereka dah belajar masak2 nih :)

Lepas da setel sumer, kami sumer pon makan ramai-ramai...kali ni rumah nenek x berapa ramai orang...selalunya kalo time ramai orang balik...rumah nenek akan penuh dan sangat meriah...

Lepas makan, borak2 dan kami pon terus balik...malamnya aku dan Omar keluar minum kejap...dia nak jumpa kawan tapi tak jadi pulak kawannya tu...




No comments: