Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, February 6, 2009

05 Februari 2009 - morning

Akhirnya tarikh ini sampai juga...hari yang Pochue akan berangkat ke UK..so semalam aku memang ambil cuti khas untuk Pochue :) so semalam pagi2 lepas suami aku gerak gi opis, aku baring ngan Mummy jap...berbual x sangka N dah nak gi...then aku terus ke dapur...yer semalam Mummy begitu gigih untuk menyediakan hidangan breakfast and lunch kami..ye lah untuk anak manjanya yang akan belajar jauh nih...aku sebagai assistant pada Mummy...sambil tu belajar jugalah masak hehehe...siap salin resipi....nanti kalo terajin leh try wat sendiri..kalo terajin la hehehehe...menu hari tu memang telah dirancang awal2...

Untuk breakfast kami masak Meehoon Singapore...ada orng kata Meehoon HongKong..aku panggil mee putih lagi senang :P so kami semua makan breakfast sama2 pagi tu...then Pochue sambung kemas barang2 dia...then dalam kol 10am Along aku datang..dia dan suami pon bercuti pada hari tu...Lepas makan tu kami sempat sediakan bahan2 untuk masak lunch...tapi x sempat nak masak lagi Mummy ajak gi klinik dulu then adik aku pon ada macam2 nak buat lagi...so kami keluar dan Along aku jaga umah....adik n akak pon x ikut....

Aku hantar Mummy kat klinik...sementara tu hantar Pochue gi kedai potostat plak....

Pose istimewa dari Pochue...aku snap dari dalam keter...ada pakcik lalu pelik tengok si N ni tersengih2 post depan kedai...padahal aku nak amik pic dia...hahaha lawak la si N nih..dia terpaksa terimalah angah dia asyik nak amik gambar je lately nih... :P

Then kitaorang ke Tesco plak...Adik aku nak cuci gambar,tukar duit and beli barang...Sementara Pochue gi cuci gambar, Mummy gi beli barang...aku lak gi bayar bil...singgah kat post office nih...lama jugak tunggu sebab 1 kaunter je bukak...

Sebelah post office nih ada money changer...so Adik aku tukar duit kat sini jer...adalah duit bekalan yang dibawa ke sana nanti...tapi kat sana nanti dia akan dapat elaun setiap bulan...

Pemandangan yang jarang2 dapat dilihat...selalunya aku gi malam or weekend mesti ramai orang...tapi time aku gi nih x der orang...aman je rasa hehehe....

Pochue tengah beli buku...masa nih terjumpa Uncle Aman and Cik Endon...semalam dia datang umah borak2 ngan mak aku sbb N nak gi dah kan...Kak Ila n family pon datang malam tu jumpa N...

So dah setel sumer2...kami pon balik umah...sambung masak untuk lunch plak...menunyer ialah soto...Chik Nong pon datang makan lunch kat umah kami...petang tu Kak Lin and Abang Farid pon datang...so tghari sampai petang lebih kepada lepak2 tengok tv, main ngan Haris dan Pochue still mengemas...dan dia sibuk wat video maker...macam menarik jer hehehe...petang dalam kol 3 lebih barulah husband aku balik....dia half day hari tu tapi sampai umah lamabat jugak...dia tido kat opis dulu...sabo jer la....x per la sbb dia yg kene drive nnt :)betul juga kata suamiku yang suruh ambil cuti hari tu...memang kena setelkan macam2...aku mula2 ingat nak keje je...tapi pikir2 balik baik amik cuti je...so ni baru citer kat umah...petang tu kami gerak ke KLIA..next entry lak..panjang lagi nak citer nih...

No comments: