Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, December 31, 2008

Singapura Part 2 - Melawat Pakcik (Ayah)

Pagi lepas breakfast..kami tunggu Kak Ana , sepupu aku yang tuan punyer umah ni nak gi hospital...dia kuar jap pagi tu...dia bgtau pakcik aku dah sedar...aku panggil Pakcik aku ni Ayah...sbb masa kecik dengan diaorang semua nilah tempat aku menumpang kasih...

Pemandangan dari tingkap umah Kak Ana...nampak macam flat biasa...tapi dalam umah luas...2 tingkat...

Tengah tunggu...dah agak busan masa ni...

Adik aku N sempat main piano...

Lepas Kak Ana sampai, terus gerak ke hospital...Ayah masuk National University Hospital...ala2 HUKM la kalo kat sini

Sampai terus jumpa Ayahh...Pelawat boleh masuk 2 orang ajer...jumpa pon kejap2 jer...Alhamdulillah pakcik aku dah sedar masa aku datang tapi still lemah lagi...penuh wire2 kat badan dia...kesian ayah...tapi hari tu diaorang sumer quite happy sket sebab ayah dah ok sket.. masa awal2...dia x sedarkan diri pastu x leh gerak..masa baru2 sedar...dia x leh cakap....cuma time yg kitaorang sampai tulah dia baru dapat cakap....tu pon lemah...Oleh sbb lama kat situ, kitaorang sumer duduk lah kat visitors lounge yang disediakan...

Makcik aku (Mak) wife pakcik yang sakit tu, mak aku ngan Chik Nong...Mak tengah citer apa jadi kat Ayah...


kusyuk dengar Mak explain...

Mak and Syaza...

Mummy ngan Kak Zee...Kak Zee ni adik Kak Ana...baru jugak balik dari Australia sbb Ayah sakit2..malam tu dia balik Australia balik...since Ayah pon da stabil sket...masa Ayah pengsan, nasib Kak Zee sempat buat CPR dan terus hantar ke hospital..dia ni nurse...memang ada hikmah lah dia balik awal jumpa Ayah...dan ayah masuk hospital dia x balik Australia lagi...patutnya dia dah balik semula

Tengoklah budak ni nak makan pon nak orang alaskan...Mak yang begitu concern pasal makan2 kitaorang ni kat sana...

Adik aku Danial dengan anak2 Kak Ana..Syakir, Syameer & Syazwan...cakap english behabuks...kesian adik aku...macam itik ngan ayam becakap...tapi leh la ngam...aku pon naik segan nak becakap ngan budak2 nih...masing2 ada rupa nak jadi hero hindustan nnti...

So lepas semua dah jumpa Ayah...Mak suruh Kak Ana bawak kitaorang gi makan...Mak jaga Ayah tinggal kat hospital...dia x nak kitaorang riso2...sbb ayah pon dah sedar...so dia kata...kalo nak bejalan ke pegilah...nanti esok kita datang tengok Ayah lagi...Dah kata datang emergency melawat orang sakit...so x terlintas lah nak jalan2 nih...duit pon bawak sket jerk....So Kak Ana and Kak Zee beriya2 ajak gi makan....lagipon Kak Zee nak balik Australia malam tu jugak...so kitaorang pon ikut ajer lah...

No comments: