Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, December 31, 2008

Kedai Ibu & Walid...

Inilah kedai perniagaan family hubby aku...Ini kedai buku...ada jual stationery sket, nak potostat and jual suratkhabar...hubby aku bgtau...dari dia kecik bisnes ni dah ada...dulu2 masa dia kat kampung...kalo cuti or free2 dia lah kena jaga kedai ni...adik beradik yg lain pon gilir2 jaga kedai...Aku pon kalo datang kekadang tolong amik duit orang beli suratkhabar

Ini pulak kedai jahit Ibu...sebelah je ngan kedai buku tadi...Alhamdulillah Ibu kata terima tempahan banyak...masa aku kawin dulu, mak mentua aku lah jahit baju sanding masa belah suami...

Big boss tengah jaga kedai...gambar Walid x clear lak...Walid baru je pencen...dulu kerja kat Risda..now Walid tolong jaga kedai jugak...

Anak tokey tengah baca suratkhabar...pilih je mana nak baca hehehe....

Ibu dengan mesin sulamnya...Banyak jugak tempahan aku tengok....mesin tu tengah sulam nama2 orang...

Ini plak dalam kedai jahit...ermm ada dalam 5 mesin jahit kot...Ibu ada pekerja sendiri...dan kadang2 ada budak buat praktikal jugak kat kedai ni...Alhamdulillah bisnes ok...

Ni yang comel ni adik ipar aku yang bongsu pompuan...Huda...Anak tokey kan...duduk atas meja ler hehehe

haaa ini plak tailor yang tak terlatih...setakat jelujur kasar tau lah...ni action je lebih budak nih ngan mesin jahit...dulu kalo buat projek ERT time sekolah..nangis2 sebab jahit senget hahaha...

Lepak sampai tengahari tu....then balik bersiap2...nak gi kenduri kawin kat Mentakab lak....Lepas kenduri nnt Ibu kata nak wat barbecue...sebab sumer ada time tu...

No comments: