Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, December 31, 2008

Part 4 - Jalan-jalan di waktu malam....

Aku ingat malam tu nak rest je kat umah Mak...agak letih la jugak...tapi Kak Ana kata nak jalan2 dia boleh bawak...kata muda lagi...lagipon nak tengok Ayah lepas kol 12tghari esok baru boleh...suami aku pon terajin nak drive..pikir2 ntah bila lagipon nak datang sini...so kitaorang round2 la Singapore malam tu...kan kata short tour...lalu jap2 jer...Aku, Omar, N, Kak Ana ngan Kak Ila jer gi...Mak aku ngan Chik Nong dah letih...lagipon diaorang nak burak2 ngan Mak je malam tu...




View kat Orchard Road...lawalah kat sini sbb christmas punyer decoration sumer ada lagi...tapi aku x amik lah sbb gambar goyang la...sepanjang jalan Kak Ana citer2 la nama tempat tu...

Pastu dia ajak gi Clarke Quay....


View di Clarke Quay...cantik...


Bila dah jalan2 baru tau tempat ni ala2 tempat lepak orang yang suka enjoy...selain tempat makan, sepanjang2 tu pub rupanyer...banyaklah mat saleh minum air kencing setan tu..yang bukan mat saleh pon sama je...Kak Ana ajak sebab dia kata just tengok night life kat sini...and nak tengok bungy game tu...



Nampak tak tiang 4 yang berlampu tu...itulah tempat yang kitaorang nak gi...

The Ultimate Bungy game...dulu kat Malaysia pon ada kejap...aku ingat lagi Khairil era kena naik...takut sehh...

Start x bagi signal ke apa...terus naik macm tu jer...macam lambung bola....

Boleh gugur jantung nih....tinggi giler dia naik...tejerit2 orang yg naik tu...siap ada tv tunjuk kat bawah sbb ada camera letak kat bungy tu...so mmg tak leh kontrol la muka takut orang yg naik bungy tu...saper yang cun pon muka x cun dah hehehe

Bila dah turun...bepeluh2 orang tu weh...aku yang nengok pon da gerun..saper berani leh la try ok...aku x ler...

Kak Ana, Me, Omar and Kak Ila...Lepas ke Clarke Quay...Kak Ana ajak balik sbb ada nak gi satu tempat lagi...aku ingat kedai da tutup tapi dia kata ada shopping centre 24 hours...

Otw nak balik...lalu balik lah kat tempat yang banyak pub tu...and ada satu pub ni nama dia Clinic..aku tak tau la kot ada kat Malaysia kan...tapi konsep dia mmg lain...

Tempat lepak dia mmg ikut nama kedainyer...clinic..kalo tengok betul2...lampu dia lampu kat bilik operation tu....tempat duduk...macam kat katil hospital...

dan part yang buat aku nak amik gambar pub ni...sebab customer ala2 patient kat hospital...cuba tengok betul2...diaorang minum air tu macam tempat drip darah tu...apa ntah nama tiang tu...yang sambung ngan beg tegantung slalunya darah or air ...merah tu bukan darah...tapi air minum...sangat kreatif la...x tau la air arak ke apa kan...

So lepastu Kak Ana ajak gi Mustafa Centre..ala2 never sleeping area lah sebab shopping complex tu 24 hours...and hasil pemerhatian aku ala2 kat Mydeen la sbb mamaks semuanya...ramai plak tu orang...pagi2 buta pon nak shopping lagi...Aku carilah barang untuk adik aku Diana as souvenir sket la...si N beli gak cermin mata...memang tak beli barang sangat...sbb rasa macam membazir jer...barang sama je...bukan Malaysia x ada...pas abis beli barang terus balik ke umah Mak...memang terus tido sbb dah letih giler...Kak Ana balik umah dia, Kak Ila ikut jgk sbb esok Kak Ana nak bawak dia gi imigresen nak setel passport Kak Ila...Aku memang x sangka akan jalan2 macam ni huhuhu...

No comments: