Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, December 31, 2008

Singapura Part 1- balik emergency Pakcik sakit

Hari Ahad 28/12/08...tengahari aku dan hubby ke Kuantan...kawan sekolah dia kawin...last week pon gi kawan dia kawin..cuti sekolah biasalah musim wat kenduri...Hari Ahad tu aku terkejut bila Mak aku call bgtau Pakcik aku sakit tenat kat Singapore masuk ICU...so lepas balik dari Kuantan, kitaorang pon terus balik ke Kajang sbb malam tu kena balik Singapore jugak...bertolak dari Pahang dalam kol 3 ptg...sampai dalam 5 ptg lebih laa...sampai umah rehat...sempat la tido jap...then lepas maghrib dalam kol 8 mlm gi Tesco Kajang dulu amik gambar passport ngan dinner...pastu terus gerak ke Singapura...Adik aku Diana x dapat ikut sbb kes warganegara dia x setel lagi...so kena tumpang kat umah sepupu...

Pukul 2.15pagi baru kitaorang sampai kat Imigresen...Yang x bestnye adik aku Nadiah je ada passport...kitaorang sumer x ada...so kenalah buat passport emergency...sampai kat luar ni sunyi ajer....



Dah kata emergency...pagi2 buta baru nak buat passport...orang pon x der....ngantuknya masa ni...sbb neman suamiku drive...tapi tertido jugak kejap...

Tak sampai sejam da setel...kitaorang buat passport kecemasan...nasib x banyak songeh Imigresen ni...lagipon senang sbb kitaorang jer yang dilayan masa tu...Lepas setel Imigresen kat Malaysia...masuk plak Imigresen Singapore...ingat nak amik gambo...tapi ada warning lah x leh amik gambar...banyak lak tu dia tampal...

Alhamdulillah lepas cek passport and barang2 sumer...sampailah kami ke Singapura...tempat aku dilahirkan...but I'm Malaysian ok...dah 8 tahun aku x balik sini...selalunya sedara aku dari sini je datang Malaysia kalo nak jumpa...diaorang sll jugak kata buatlah passport...senang nak jumpa...tapi x terbuat2 jugak....dah emergency macam ni kan susah...Dah sampai selamat satu hal...driver plak tak tau jalan...pusing2 cari la jalan....then berenti kat petrol station...ada seorang pakcik yang baik hati tunjuk jalan untuk kami ke rumah sepupu aku yang terletak di Hougang Avenue 2...Alhamdulillah dekat2 kol 5 jumpa jugak umah dia...then terus tido sbb letih sangat...kesian suami aku drive jauh...Makcik aku Chik Nong ngan Kak Ila dari Malaysia dah sampai awal pagi Ahad tu... sbb diaorang naik flight...aku naik flight Myvi...lambat sket la :P

No comments: