Tuesday, January 27, 2009

Lepak petang....

Depan umah aku ni ada padang..kami letak buai kat depan umah ni...so petang2 selalunya mak aku ngan mak cik aku akan dok lepak kat buaian tu...sejak pindah ni jarang lak aku jumpa sepupu aku walopun dok sebelah2 jer...aku ajak husband aku gi goreng pisang leh makan ramai2 kat luar umah...lagipon Pochue nak gi dah...lama juga kitaorang tak lepak luar sama2 nih...Kitaorang lepak luar sampai maghrib la jugak...borak2 sambil makan goreng pisang ngan sambal kicap yg aku wat dan air teh o panas...ditambah pula angin yang sepoi2 bahasa ecehhh...







Yang ni kuih badak berendam sepupu aku Kak Lin yang buat..husband aku x nak makan dia kata nama kuih pon da pelik...husband aku ni walopun dari kampung tapi kuih2 ni x sumer dia makan...tu yang aku pon x lah terajin nak belajar wat kuih2 nih sngat....bagusla jugak hahaha..jahatnye aku :P

No comments: