Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, January 21, 2009

Jalan-jalan kat Low Yat...

Semalam balik je dari keje terus siap2...Adik aku si Pochue ni nak beli laptop...dah tu kene beli cepat sebab weekend ni aku dan hubby x der kat umah so kenalah melayan adikku ni...dia ni lak bukan selalu kat umah...cuti ni ada saje program dia..hari tu da cari baju sejuk kat SOGO...now nak beli laptop baru pulak...Laptop lama ni tinggal umah tp nak kene betulkan blk dulu...boleh la aku pakai nnt..nak kena ajar mak aku pakai lak nnt....dia nak ber webcam ngan adik aku nnt...

Setelah sekian lama x naik komuter...semalam kami naik Komuter dari Kajang gi KL Sentral pastu naik monorail turun kat Imbi...jumpa suami aku kat KL terus x yah dia patah2 balik nnt..nasib adik aku terer jalan2 ni...aku bab2 jalan ni kan sangatlah lampi...last naik pon rasanya LRT masa aku keje bank dolu2 :P

Sampai je kat Imbi..dah time maghrib so gi Times Square..sementara adik aku tgh sembahyang aku gi beli roti ngan air kongsi ngan Pochue...lapar la plak kan...


Diam tak diam...lagi 2 minggu je adik aku ni kat sini..pas tu dia da sambung belajar kat UK...iskh..iskh...so lepak jap makan and borak2 ngan Pochue sementara nunggu suami aku datang...tunggu punya tunggu...suami aku x sampe2...so gerak dulu ke Plaza Low Yat..tengah jalan terserempak dia...dan seperti biasa aku x baca SMS dia suruh tunggu kat stesen monorail Imbi tu...hehehe ampun...

Maka pencarian laptop idaman hati pon bermula...nasib suami aku celik IT dan tau jugalah pasal laptop ni..tu sbb dia kene ikut jgak..Janganlah tanya aku ni..sbb buta sungguh bab2 IT...lagi2 laptop...kekadang aku rasa sumer menda aku x pandai :(

Banyak jugak la singgah menanya2 sumer...naik turun Low yat tu...aku dah lotih ni..sakit kaki pon ada sbb pakai sandal ala2 selipar jer...

sampai kat kedai ni...aku busan tahap gaban..apa menda diaorang citer tanya2 pasal laptop ni aku x paham...so aku pun belek2 laptop2 lain sumer x menarik...tapi ada 1 ni ala2 kecik je laptop dia...aku belek2 ada game...apalagi layannnn...brother yg jual nak tego pon takut kot sbb husband aku lagi gagah dari dia hahaha...apa nama game ni lupa plak...orang lalu lalang kat situ tanya brother jual tu pasal laptop...aku wat dekk je layan game nih...terer lak aku main game nih...hehehe perasan :P

Last2 nasib beli kat kedai tu..kalo tak mesti bengang jek dahlah husband aku tanya banyak...dah tu aku dah dok main game jer....huhuhu...pastu nak format2 bagai...kedai pon da tutup la...sumer da balik....

memang sejarah la...tengok gambar tu..sumer kedai dah tutup...tinggal kitaorang jer...brother yg jual tu pon dah balik...ni tgh tunggu laptop adik aku ni...org tu nak install apa yang adik aku nak...masa ni dekat kol 10.30pm rasanya...letih+kaki sakit+lapar....tapi demi Pochue...sabarrrr...

OOO sengih sampai telinga ye...sukalah budak comel sorang nih bila dah dapat apa yang dia nak...weh belanja Ngah ngan Abang Omar :P

aku suruh dia post ala-ala model laptop....ni model muslimah laptop..

Dah abis sumer...gerak balik jalan kaki dari Low Yat ke stesen Monorel...1st time naik monorel ngan hubby...best jugak ye naik monorel ni kekadang...tapi kalo time ramai orang...ooo tidakk...

Turun kat stesen Medan Tuanku...jalan kaki lagi ke opis suami ku kat Jln Sultan Ismail..time nih sumer da letih dan lapar..Suami aku ajak makan nasi lemak kat Kg Baru...Ooo no...sukar untuk mengatakan tidak kepada nasi lemak hahaha.....dah lah payah aku nak datang KL ni...alang2 ok je la yang....Pochue pon nak makan nasi lemak...nnt da kat UK dah susah la kot...melainkan ko masak Pochue oi... :P

Pochue kelaparan...kitaorang makan kat kedai depan sekolah..ala2 kantin...nasi lemak dia kecik je...70 ke 80 sen sebungkus...lupa lak....apa nama kedai ni aku pon x tau...dulu pernah juga suami aku bawak makan sini...kalo weekend lagi ramai org...Pas makan terus gerak balik umah...sampai dah 12am lebih...letihhh gilerr...terus tido....ZZZZzzz....

No comments: