Tuesday, May 5, 2009

Tak jadi lak...

Kalo korang baca entry sebelum nih...lepas makan2 petang Jumaat minggu lepas, suami aku dah pergi ke opisnya untuk berkumpul untuk mereka pergi aktiviti mancing kat Pulau Penyabung Endau, Johor tu...so malam tu baru dia gerak ke sana...Suami aku siap beli satu tong kosong untuk simpan hasil tangkapan ikan2 kalo dapat nanti...So aku pon macam dah terpikir2 kalo banyak,ikan tu nnt nak bagi2kan..pikir menu nak masak apa ikan2 tu nanti ...hehehe


Tapi itulah nak dijadikan citer..mereka merancang, tapi hasrat mereka nak mancing di tengah laut tak kesampaian...sebabnya bot sudah rosak huhuhu...tapi dapatlah juga pengalaman suami aku naik bot ala2 nelayan dan tido atas bot jer...hari Sabtu malam tu dia dah msg aku kata dah kena balik umah..macam2 dugaan katanya nak gi mancing tu..dah lah bot rosak..bot penyelamat nak selamatkan mereka pon rosak..dah tu nak ganti ngan bot baru, bot x ada...sumer da sibuk...So mereka decide cancel jer..sebab mcm petanda jer tak nak bagi misi mereka ni tercapai...Dah tu on the way balik ke sini...rupanya van yg diaorang naik terlanggar kerbau...suami aku x bgtau pon..bila da balik baru nak citer takut aku riso lebih2...pas eksiden ngan kerbau gi report polis jugak....nasib baik semua ok tiada kecederaan...dan aku harap kerbau tu pon ok...sbb suami aku citer, pas langgar kerbau tu..kerbau tu tergolek2 pas tu dia terus lari...terkejut kot...Kerbau ni pon satu, yg duduk tengah2 jalan tu naper...bahayakan orang dan diri sendiri jer tauuu...huhuhu...So pagi2 time subuh hari Ahad baru suami aku sampai umah...

Inilah wajah orang yang kecewa tak dapat tangkap ikan...ni topi ni khas untuk dia gi mancing..sebab x kena panas dan angin kuat katanya...muka sebenar terpaksa dirahsiakan hehehe

Ini pulak wajah seseorang yang sibuk nak cuba topi itu juga hahaha...tak perlah tak dapat ikan pon x per....apa yang penting...kerjasama...Eh bukan laa...Asal cakap apa yang penting je...mesti nak jawap kerjasamaaa...ni sumer wonderpet punyer pasal huhuhu....Apa yang penting, suami aku selamat..alhamdulillah...lain kali yer awak gi mancing :)


p/s: gambar di atas bukan gambar wanted penjenayah yg dikehendaki hahaha :P

7 comments:

yuyee cap limau said...

kak,eleh pdhal akak kan yg paki topeng tu

dari jauh lagi kite dah cam..hehe

shibam.blogspot.com said...

weeda, you so free ha !!!!!!! lawak tul lah kalau ko pakai cam tu dan dtg kat opis ni ha

weeda said...

yuyee - eh mana ada..akak x tau pon saper tu hahaha..lawakkan topi tu..tu yg nak pakai gak hahaha :P


shibam - oit kak.. yes today we're so free because boss not around hehehehe..alaaa kang aku pakai tekejut plak boss :P

anneto said...

hahhaaha..cian kerbau tu..da la kene langgar pastu tergolek golek pastu terkejut lari plak..hihihihi..kak weeda mesti borink anne cite pasal kerbau..huhuuhu..jgn marah ha..

weeda said...

nak borink apanyer..mmg aku citer pasal kerbau tu pon hihihi

Anonymous said...

hahahahahahahaha :p

satu opis akish gelak pasal cerite kerbau tu...n susunan ayat weeda pon sgt kelakar betul...aduiiihaiiiii!!!!!

weeda said...

Hehehe..so Akish pesan kat driver2 kita kalo memandu di kawasan kampung kena lebih hati2..sbb lembu dan kerbau mmg ikut suka diaorang je nak lepak tgh2 jln..lagi2 waktu malam..mana nak nampakkan hehehehe..hope kobau tu ok la sbb van diaorang naik tu kemek teruk jgk kat depan :)