Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, May 19, 2009

Konvoi yang best tapi memenatkan :P

Salam kawan2...last weekend aktiviti aku mmg penuh...Hari Sabtu lepas, aku ikut program suami aku, kelab dia dah plan nak konvoi pergi ke Air Terjun Chamang yang terletak kat Bentong, Pahang..plan asal nyer begitu tapi oleh kerana ada salah seorang kawan dah menjemput makan di Jengka 5, maka kitorang gerak ke Jengka 5 dulu ikut jalan lama dari KL ni...aku pon nak reti nak explain jalan tu..tapi jalan tu sangat bengkang-bengkok...pusing2..lalu dalam hutan..pening kepala aku..sajer x nak lalu highway katanya...fun drive istilah mereka...haiyoo...ikut jer la...

Moh ke Pahang..suami koi orang Pahang jugak hehehe...koi tu adalah aku dalam loghat Pahang...seperti biasa bila konvoi2 ni suami aku lah Zero...ala2 ketua konvoi...Harus keter kami no.1...so kami pon konvoi ramai2..dalam 12 keter rasanya..


Sesampainya kami di rumah kawan tersebut yang terletak di Jengka 5, Pahang...kami pon makan...mula2 terkejut jugak tak kan lah sampai berkhemah bagai semata2 nak sambut kami nih kan...rupanya ada kenduri hehehe...so alang2 ke Pahang, tuan umah jemput lah makan sekali...Menu istimewa adalah Ikan Patin masak tempoyak...apalagi yg istimewa kat Pahang..cakap spesel jer mesti lauk yg ada tempoyak...aku dari x makan pon dah makan juga tempoyak bagai nih hahaha...

Lepas makan kami terus ke Air Terjun Chamang kat Bentong, Pahang..korang bayangkan nak pergi ke sini sebenarnya ala2 dah nak patah balik ke KL ok...perjalanan agak jauh jugak kami dari Jengka 5 tu...time aku tak pasti lak....Sumer tak sabar2 nak tengok Air terjun kat sini sebab suami aku lah yang dok kata best2....so bebudak yg tak pernah pergi adalah sangat teruja hokay! Bila sampai sumer suka tengok air terjun tu :)


So mereka pon mandi-mandi lah...sumer memang dari awal tak sabar2 nak terjun dalam air..See budak baju biru tu suka betul yer....


Orang lain sumer dah syok2 mandi...tapi aku tak mandi ponnnn....Arghhhhh jelesnyeeeee....aku tak leh nak mandi lak di atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan hehehe...So kerja aku amek gambar diaorang jer la...jeles..jeles...jeles...nak mandi jugaaakkkk...tengok kawan2 pompuan lain rasa gerammm jeee...siap panggil2 lagi ajak join...tapi apakan daya....wrong timing la plak kan...huhuhu....
Lepas mereka2 ni semua dah mandi-manda...siap2lah nak balik ke KL, ahli2 kelab haruslah bergambar beramai2...aku tumpang sibuk jer...hehehe...diaorang susunlah kereta Savvy tu cantik2 untuk diambil gambar...So balik tu diaorang sumer balik KL...tapi aku dan suami patah balik ke Jengka ok! jauh tuuu...patutnya plan asal kami patah balik semula ke rumah PIL aku...tapi oleh kerana tetiba ada aktiviti last minute yg dirancang oleh suami aku, maka dari Bentong tu kami pergi ke Pusat Bandar Jengka kat Pahang...Best memang best, tapi lagi best kalo aku dapat join mandi tu kan iskh..iskh... :P

2 comments:

Unknown said...

serius cantik giler wei air terjun tu, jom kita gi buat family day PHI tanpa si Tupai tu, jom jom jom

weeda said...

tu la kak...geram jer rasa nak mandi..hehehe..Ok tupai dok diam kat umah jer la hahaha :P