Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, August 13, 2009

Pernah tengok Gajah?

Hai kawan-kawan (ala2 upin dan ipin)...Hari ni aku nak citer pasal Gajah..last sekali korang tengok gajah bila? aku rasa time aku budak2 kot..gi zoo cam tu hehehe..Sebenarnya ni citer last 2 weeks masa aku balik kampung suami kat Pahang tu...before kami balik ke Temerloh, aku ikut program suami aku ada konvoi ke Lanchang, Pahang. Program ni kelab Renault Malaysia punyer..so mereka jemput Kelab savvy sebab enjin keter Savvy adalah dari Renault..baru makcik tauuu..ye lah sebab aku naik jer...nak drive pon tak reti sebab manual..inikan pulak pasal enjin memang la tak tau huhuhu...

Ye kawan-kawan...inilah gambar terbaru kami yer...harap readers yang tak kenal aku jangan tertipu sebab gambar yang aku letak kat sebelah blog tu time kami awal2 kawin..sekarang ni dah berdouble2 chin kami berdua hehehe...masa konvoi tu rasa kerdil je diri kami yang besar ni hehehe...ye lah kami naik savvy...geng2 Renault haruslah bawa keter Renault huhuhu..Renault Scenic, Clio, Espace, Megane..bilalah dapat pakai keter beso dan mahal ni yer huhuhu....

Okay sebenarnya hari tu kami ke PusatKonservasi Gajah Kebangsaan, Jabatan Perhilitan Gandah kat Lanchang tu...program ni sumer Renault yg rancang, kami ikut jer..kat sini leh la tengok dari baby sampai bapak gajah...gajah paling tua berusia 71 tahun..yang termuda 7 tahun..So adalah staff citer pasal gajah2 kat tempat tu...semua gajah2 tu ada nama tau..tapi aku da lupa hehehe...

Pastu kami dapat bagi gajah2 ni makan...buah2 semua diaorang dah sediakan...mula2 rasa takut jugak..hehehe ngengada je nak takut2...dapatlah bagi gajah makan epal..Kat sini ada 2 sticker, kalo warna merah leh bagi gajah makan je..kalo kuning korang dapat naik atas gajah..round2 kat situ dan leh mandi ngan gajah tu...tapi masa pergi tu tak ada orang mandi ngan gajah pon huhuhu...rasa macam budak2 pon ye jugak...ni kalo bawa budak2 macam adik2 aku diaorang suka la kot :)

5 comments:

Unknown said...

weeda cuba tengok senyuman ko kat gambar kiri sebelah bawah ni, sangat2 ikhlas senyuman sukaaaaa tu weeda oiiii, seronok ek?

weeda said...

selama ni senyuman aku x ikhlas ke kak hahaha...gambar yg nampak gigi aku tu ke kak hahaha..tu sebenarnya tgh gelak nak lari dari anak gajah tu sbb belalai dia suka kaco orang hihihi :)

Anonymous said...

bestnye gajah!! last anne tgok gajah kat zoo tahun lepas..

weeda said...

hehehe aku last tengok masa rombongan tadika gi zoo kot :P

pRImRosE...~mencari ketenangan dalam peperangan...~ ;p said...

tqah pn nk g ni ahad nie...cm bosan je kn g tmpt y same berkali3...