Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, April 13, 2012

Apam Polkadot & Apam Angry Bird yang comel!

Saya pon tak tau kenapa tetiber nak try buat apam polkadot ni...dah lama dah apam ni famous...sebab apam ni colourful n kiut kot hehehe....kalau google resepi tu banyakkk orang bagi siap ada tunjuk step by step pon ada...memang saya ketinggalan zaman la baru nak try hehehe...


So ni resepi apam polkadot tu hasil carian di google...kebanyakannya sama aje resepinye...kalau nak lebih details, cuba tengok blog2 orang yang lebih expert ye...


Bahan2....
•3 bj Telur
•1 ts ovellet
•220g gula kastor
•150ml susu segar @ susu cair
•270 g tepung gandum
•3ts baking powder
•1ts esen vanilla
•Pewarna makanan
•Filling kaya,kiwi, strawberry,coklat etc




So saya pon try la buat apam polkadot ni....memang nampak mudah...tapi bila nak buat dot dot dan hias apam tu yang amek masa lama sket....1st time buat ni rasa seronok pulak sebab adik2 dan mak saya pon join nak conteng2 atas apam tu hehehe...macam2 corak kitorang buat bukan dot dot je...mak saya kata dah jadi apam carca marba pon ada huhuhu...



So ni lah antara hasilnye....yang pelik 1st time saya kukus elok je apam tu...pastu bila kukus lagi dah berbintik2 plak apam tu...nanti nak try buat lagi la...suka pulak saya warnakan apam2 tu...yang kat gambar tu yang jadi elok la...yang tak berapa jadi terus ngap dalam mulut je hehehe...


Ni dua orang chef kecil pada hari tu....Arissa asyik nangis je masa saya buat apam ni sebab tak leh layan dia sangat...so bawak lah dia duduk kat meja tu jugak... hadaplah Ibu dia buat apam ni baru diam hehehe....siap pakai topi kunun dia la yang chef nyer huhuhu...



UPDATE : Add saya di  Facebook : Weeda's Delights dan jemput like page 


Saya kini menerima tempahan apam polkadot dan cheese tart. Terima kasih :)




No comments: