Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, January 5, 2010

Santan Durian dan Birthday Darwisy

Hari Ahad lepas, balik dari Klang...nampak banyak orang jual durian..Before ni adik aku si Pochue ada cakap nak makan durian...memandangkan minggu depan dia dah balik ke UK so kami pon beli la...tapi beli kat area Bangi bukan kat Klang hehehe...Alang2 dah beli durian, suami aku request nak makan santan surian for dinner...

Haa ni la lauk dinner suami aku hari tu...santan durian, ikan masin, kicap, ada cili potong ngan ayam goreng seketul sebagai tambahan...

Dulu masa 1st time lauk macam ni masak kat Pahang, aku pelik sebab orang sana makan durian tu masukkan sekali ngan santan...pastu makan ngan ikan masin ngan kicap....

Aku cakap ngan suami aku, kalo ikut belah arwah Abah yg dari Johor, kami makan lain lak...not sure ni style orang johor or arwah Abah yang suka hehehe...Kalau masa aku kecik2 dulu, bila musim durian mesti Arwah Abah beli durian...pastu, kami makan nasi tu ngan durian, gula ngan kuah santan...kira macam durian tu ayam, gula tu sambal belacan..amek sket je...pastu kuah dia santan tu...makan ngan nasi panas2...best...tapi tu dulu2 la...dah lama tak makan macam ni...

Malam tu Pochue makan style yang memang kami makan masa kecik2 dulu...Tapi sekarang nak makan gini aku rasa tak de "feel" la...sebab nak buat pon...mak aku tak leh makan...adik n akak tak pernah diajar lak..dan diaorang x pandai makan macam ni...aku makan durian je sbb petang tu dah makan sate dan mihun masih kenyang..

Korang lak pernah makan macam ni ker? sesaper tak penah tu mesti pelik je kan hehehe...tapi tak elok makan selalu kot sebab sangat berlemaks kan...

Oh yer, sebenarnye pada siangnye kami berkumpul di rumah kakak ipar aku kat Klang sebab nak raikan hari jadi anak buah aku Darwisy yang ke 2 tahun :)

Comel giler bila ajak dia amek gambar hahaha...Happy Birthday Darwisy!

No comments: