Monday, January 18, 2010

Kelas Komputer untuk Warga Emas

Sekarang...saya dah jadi cikgu..Bukan cikgu sekolah...ilmu saya cetek sangat nak jadi cikgu sekolah hehehe...tapi cikgu kelas komputer...anak murid saya baru sorang...waktu belajar: ikut sukahati nak datang bila...waktu balik: ikut sukahati nak balik bila..yuran : percuma (cuma mungkin akan menerima sedikit upah sebagai tanda terima kasih hehehe) + kalau datang kelas, boleh tengok tv dan cikgu hidangkan air lagi...pastu cikgu memang tak kan marah anak murid...hehehe..sebab murid ni murid istimewa :)

Haaa ni lah anak murid saya...rajin sungguh buat nota hehehe...Ini makcik saya laaa..kakak mak saya huhuhu...saya panggil dia Chik Nong...umur dia 63 tahun...seumur hidup tak penah main komputer ok...ni baru nak cuba2 guna laptop...Sebelum ni, suami saya dah tolong teman untuk belikan laptop untuk dia..dan sekarang, dia minta tolong saya ajarkan dia cara nak guna...semua tulisan kat laptop tu dibesarkan untuk senang dia nampak

Memandangkan anak2 dia sibuk...saya pon tak kisah nak ajar mana yang boleh...saya pon bukanlah pandai sangat...cuma setakat dia nak tau untuk chatting, webcam, nak cari lagu, cari pasal ubat dan bahan bacaan untuk agama, kesihatan, artis2, dan macam2 lagi ni...leh la saya tolong hehehe...lagipon umah kami dekat2 je...so senang bebiler dia nak belajar datang umah saya je

Makcik saya kata...dia nak belajar sebab bila dia bosan2...bolehlah dia main internet...walaupon agak slow nak paham..taip pon tak berapa ok lagi...tapi saya percaya dan yakin dia boleh buat cuma ambil masa sket la...kadang2 nak tunggu dia klik satu2 tu pon makan masa...sabarrr...hehehe...Ni tengah ajar cara2 nak chat kat YM...senang nanti dia nak chat ngan kawan2 ngan sedara di Singapura..saya ajak mak saya belajar sekali..tapi dia tak minat lak huhuhu...ok saya harap ngan sedikit ilmu saya yang tak seberapa ni, at least bergunalah dan dapat bantu makcik saya...saya ikhlas ajar dia :)

Jadi kepada makcik2 dan pakcik2 di luar sana...kalau berminat, boleh hubungi saya ye Hahahaha :P


p/s: tetiber teringat citer p.ramlee yang sekolah untuk orang tua tu...hehehe

7 comments:

NISREEFA said...

caya lah makcik kao dik.. sgt celik IT gitu.. Tak pe cikgu pas nie dia leh chat ngan kao kat opis lak..eheheh

Diarihatiku1976 said...

wahhh.. semangatnya dia.. bagus2 ..dimana ada kemahuan disitu ada kejayaan

weeda said...

Kak Ima - hehehe...harap2 dia faham la..sbb yg mengajar pon cikgu x bertauliah hahaha :P


Kak Ina - yer kak..dia sangat bersemangat...ada juga yg x percaya dia nak belajar...tapi dia mmg kuat semangat..saya sebagai cikgu akan mendidik dia sebaik mungkin hahahaha poyo giler :p

nur_rule said...

wahhh caya la cik nong! mcm arwah atuk nnt, ko ajar la die main game jugak. arwah atuk tua2 pun rilex je main game. masa tu blom zaman chat2 ni la kan.. hehhee.. caiyok2,anak murid n cikgunye! ;-)..

huda said...

k.ida jd ke plan suami k.ida tu nk g perak???

weeda said...

nurul- huhuhu..arwah atok mmg advance gitu hehehe :)


huda - a'ah la kan...nnt kak ida tanya dia ye..abang awak tu bz bebenooo...lom jadi YB ke apa hehehe :P

Anonymous said...

nanti da tanya britau ek..