Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, November 25, 2008

D.I.E.T???

Sebenarnya...da lama dah terfikir nak berdiet dan wat exercise ni...kalo wat pon jap2 jer...Aku selesa aku macam ni..walaupon orang kata aku gemuk ke apa ke..sebabnyeee...org2 yg sayang aku dan orang sekeliling aku terima aku dengan seadanya..so bila org2 luar ada yg menegur or perli2...aku macam wat dek jer...kalo dilihat dari segi saiz family aku, family belah husband, kawan2 opis2 sumer agak besar2 la juga..x ramai yg kurus selim2 ...itu sebab aku macam x kesah sngt je...Husband aku plak bila citer pasal ni...selalu kata...kalo rasa nak wat..wat la..kalo x pon ok..jgn nyeksa diri sudah...Mak aku plak kata, aku dngan husband aku bertanding saper lagi gemuk..tapi setakat ni husband aku yg menang la... Cover Up
Semalam kakak kat opis aku...Kak Linda yg glamour tu bersungguh2 nak mula diet dan bersenam. Dia ajak wat exercise kat stadium...tapi akak ni mmg dikenali dengan sifat keberanian dan kentalnyer itew...So aku pikir2...alang2 ada geng..baik aku buat. Kalo nak tunggu aku sendiri yang mulakan asyik betangguh je...at least langkah nak memulakan tu ada..sbb semngat nak mulakan ni laa yg susah...Terima kasih Kak Linda...semoga misi kita semua berjaya...hip hip horay! Woohoo
So semalam pas ofis hour, aku, Kak Linda & En Haiqal..gi stadium dapat la 5 round..ingat da abis...sekali ada senam seni plak..join jugakk....sampai kol 7 jugak la...1st time la menari2 sekian lama ni..hahaha...aku rasa macam katun hyppo yg sedang menari2...mula2 malu jugak..aku tengok orang sumer x la segemuk aku...tapi lantaklah...orang pon bukan kenal aku...tapi mmg seronok la petang tu... Thumbs Up
Aku cuba kurangkan makan ngan minum air manis...sbb aku sangat suka minum air yg bekaler2 ni hehehe...dan wat exercise mana yg termampu...nak kurus selim melim tu tak la...at least biar turun sket la berat ni..dan x biarkan berat ni semakin bertambah..bukan buat untuk kurus nak cun...aku ada reason sendiri kenapa aku perlu buat semua ni...dan aku fikir..baik mula sekarang dari terlambat...Memang akan ambil masa...tapi biar masa juga yg menentukan...









2 comments:

Anonymous said...

Chaiyok Dada.....jumpa rabu nie....sesama kita mengurangkan badan yang telah lama dibina ini...

Unknown said...

go weeda go weeda sama2 diet ngan shibam, jgn tergode ngan ajakan teratak aku dan wad psikiatrik tu!