Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, November 20, 2008

Citer Kenduri Kawin Abg Long Lagi...




Bergambar dengan Kak Long baru....


Ok sambung balik citer kenduri kawin Abg Long...Tengah hias2 meja makan pengantin..Walid panggil suruh siap...Kenduri ni buat Hi tea...Jemputan start kol 2...tapi kol 12 lebih da ada org datang da...Ibu kata buat Hi tea sbb bnyk kenduri..sumer makan nasi...so kelainan sket la kat umah kitaorang...Kat belah kitaorang mmg x ada sanding2...dia panggil Majlis Menyambut Menantu macam tu la...aku dulu pon mcm tu jgk...Hmmm...baru je aku upload pic aku kawin...ni Abg lak da kawin...rasa mcm baru je kawin hehehe....

So aku pon besiap-siap la...Kami adik beradik pompuan sumer dapat baju free...Ibu sponsor pakai baju sama sumer...warna pink2 gitu la...cantik...aku suka :) Aku punya tugas time kenduri tu nyambut tetamu..masa Walid bgtau aku, Kak Ngah , Abg Yassir ngan Omar kena nyambut tetamu..aku mcm segan dan sangt malu la nak jumpa org ramai2 ni....tapi nak wat camaner...redah ajeee....Bila org datang aku salam jemput masuk, collect hadiah, collect duit kalo saper yg salam tu bagi duit dan bagi gift bag ngan gula2 kat budak2...Ok la...seronok..1st time la aku buat mcm ni...nak jaga gula2 tu yg payah sket...Kak Ngah kata aku ramai peminat dari budak2...sebab lalu kat aku je sengih...sbb aku jaga gula2kan...huhuhu...tapi aku bagi je la saper nak lebih tu...ada tu dah bagi nak tukar plak nak pilih warna...Dalam kol 2 lebih rombongan pengantin pompuan datang..nama Kakak Ipar aku Asdayanti...manis je orangnyer...muda setahun dari aku...x tau la kena panggil Kak Long ke??

Bercerita pasal menu plak...Kenduri tu wat mcm gerai2 tau...ada gerai Air, Buah, Sate, Cendol, Nasi Dagang, Lemang & Rendang ngan Mee Kari. Saudara-mara la ditugaskan jaga gerai2 tu..cuma Sate ngan Cendol je ada orang yg jual tu jaga... Cuaca sangat ok la hari tu walaupun awal2 tu agak mendung sket..Aku asyik sibuk nyambut orang je..makan pon share2 ngan Omar sket2 je...tapi time nampak ada cendol..mmg da nak makan la...tapi pikir2...x pe la ptg2 sket br makan la...sekali dok salam2 orang nak balik...makcik cendol da nak balik la...agak kiciwa la x dapat cendol tu huhuhu...bye makcik cendol...

Erm..aku tak tau la apa citer pengantin...sbb jaga depan je kan...tapi nampak la diaorang jumpa org2 sumer..Sampai kol 5 lebih jugak la org datang..Bila da ptg2 tu sumer da start ngemas...Sedara mara sumer habis kemas petang tu jugak...cuma ada la periuk2 kat belakang dapur tu yg sengaja ditinggalkan utk pengantin kot...hehehe...Petang tu kami sekeluarga berehat sampai ke malam....Esok paginyer baru start kemas2 belakang dapur...dan petang Isnin 17/11 tu barulah balik umah Kajang..

Alhamdulillah..kenduri sumer OK...Dan pada aku...memang aku rasa satu pengalaman baru la..dapat merasa betapa meriah dan sibuknya kenduri yang dibuat sendiri...So sekarang ada lagi 4 adik belah suami aku lom kawin...huhuhu.....












No comments: