Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, October 13, 2009

Tak...Saya bukan buat open house...

Salam kawan2....Amacam last weekend korang? Last week, weekend aku agak sibuk juga...berkursus selama 3 hari dari hari Khamis hingga Sabtu, kemudian hari Ahad masih dengan aktiviti beraya...mohon maaf pada rakan2 yang menjemput open house hari Sabtu lepas, memang satu pon tak dapat pergi..kursus tu habis lambat sampai malam...Pada mulanya berat hati juga nak gi kursus tu sebab ada hari Sabtu hehehe...tapi setelah pergi memang tak menyesal sebab kursus tu adalah sangat berlainan dengan yang sebelum2 ni aku pernah pergi...

Okay bukan nak citer pasal kursus tu....aku nak citer tentang tetamu istimewa yang sempat berkunjung ke umah aku hari Ahad lepas...Sebelum2 ni kami selalu berkumpul di rumah Padel..tapi kali ni aku menjemput ke rumah aku pula...Alhamdulillah dapat berkumpul kembali dengan rakan2 baik dari UiTM dulu...cuma Ain sorang tak dapat datang sebab dekat Terengganu...

Heny, Padel, Roha, Shida dan aku

Hari Sabtu lepas habis jer kursus, sampai rumah pon dah malam...tapi demi kawan2...ada yang request aku buat puding roti...sempatlah buat puding malam2 tu untuk budak2 ni ...sempat lagi si Padel ngan Shida jual tudung hari tu...aku pon belilah satu nak support member hehehe...

TAPI...tapi...aku rasa ralat sket...sebab kami dah lama tak jumpa...Memang tetamu hari tu pada mulanya adalah kawan2 aku dengan family diaorang ni je...ingat nak borak2 dan ambil2 gambar bersama2 tapi tak dapat borak lama..sorry kawan2...nanti kita jumpa lagi yer...

Hari Ahad tu ramai pula yang datang umah aku tanpa dijangka...ada kawan mak, sepupu belah Arwah Abah datang..Kak Ila dan Kak Suraya...rasa bersalah pula sebab tak dapat melayan semua tetamu dengan betul2...Lepas tu kebetulan datang pula kawan suamiku dari Johor pada waktu yang sama...diaorang datang dari Johor dengan family dari Singapura sebab ada kenduri kahwin di Putrajaya...so lepas habis kenduri, kawan suami aku tu nak singgah rumah untuk tumpang solat dan berehat seketika...Adalah hampir 15 orang yang datang dari rombongan kawan suami aku tu huhuhu...maka penuhlah umah aku yang comel itu...

Kalau dari luar rumah...dah macam OPEN HOUSE...ada jiran yang ingat umah aku buat open house....TAK...TAK...Kami bukan buat open house...Yang datang pon ingat aku wat kenduri hari tu hehehe rasa kelakar pulak...

Mungkin kerana sebab ini tahun pertama kami beraya di rumah ni sejak pindah hujung tahun lepas...Mak aku kata moga ada rezeki buat tuan rumahnya hehehe...Alhamdulillah hari tu adalah sedikit hidangan yang disediakan untuk tetamu2...dan syukur juga sebab makanan semua adalah cukup...malah terlebih cukup walaupon yang datang adalah tidak diduga ramainya...Terima kasih pada semua yang sudi datang rumah kami walopun mungkin tak selesa bila dah beramai2 di ruang yang agak terhad kat rumah hehehe...

So sebenarnya....apa istilah open house ni???Macam hari tu aku jemput kawan2 sepejabat je datang makan2 sebab memang kami bergilir2 beraya di rumah masing2....aku tak la anggap open house...tapi ada kawan2 yang kata open house...dah tu tak jemput pon dia...hehehe....Buat kawan2...saper2 nak datang beraya bagitau saje okay! Eh lagi seminggu je ek raya huhuhu :P

4 comments:

yayayuyee said...

kak saya telah mengtaged anda..hehe
selamat hari raya

weeda said...

baiklah...nanti free2 akak wat ek..tq yuyee..selamat hari raya juger :)

nasa said...

kira open house laa jugak tu..xsemestinya open house kena jmput ramai2 satu taman,pasang khemah,pggil catering br dnamakan open house..huhu..betul X??

weeda said...

weh Pochue...tapi hari ahad tu mmg tak sangka ramai ok..nnt N balik senang sket Angah suruh buat apa2 Hahaha