Thursday, October 15, 2009

Tag dari Yuyee Cap Limau

Dapat tag ni dari Yuyee..sesungguhnya jawapan tag ini adalah agak panjang...kerana soalannya memerlukan jawapan yang banyak...sila sabar untuk membacanya dan jawapan yang agak poyo hanyalah pandangan aku jer hehehe...Baiklah mari kita mulakan...

1)Nyatakan 15 perkara tentang diri anda?
banyaknye...nak kena jawab 15 ke? Aku bagi 5 je la...kalo exam dah hilang 10 markah hehehe..selebihnya terpulang pada orang lain ..bila nak citer diri sendiri macam tak reti lak

a. Tak banyak cakap sangat kot

b. Agak sensitif terutama dengan orang2 yang saya sayang

c. Agak garang juga terutamanya dengan adik2

d. Tak reti nak kipas2...bodek2 orang

e. Mengalami masalah berat badan dari duluu lagi..so kesiannn hahaha

2) 15 perkara tentang si dia?
Okay..yang ini pon nak bagi 5 je...

a. Bertanggungjawab

b. Muka adalah garang tapi sebenarnya lembut hati

c. Penyayang

d. Suka makan pedas2

e. Mengalami masalah berat badan selepas berkahwin Hahaha

3) Pandangan anda tentang cinta & berpasangan? Fitrah manusia untuk berkasih-sayang dan hidup berpasangan. Kena hargai pasangan dan rasa cinta yang dikurniakan itu.

4) Cinta pandang pertama? ~ Tak der

5) Putus cinta? ~ Tak pernah

6) Poligami? ~ Harap2 tak la ye

7) Perkahwinan? ~ Ikatan yang penuh amanah dan tanggungjawab untuk hidup berkeluarga. Perlukan keikhlasan, pengorbanan dan kesabaran yang tinggi sebab bila dah kahwin..dua hati nak jadi bersatu hati...dua kepala nak jadikan sekepala...masa lom kawin leh la pikir untuk ko sorang je hehehe

8) Pertunangan? ~ Ikatan yang ala2 bakal suami ko dah cop ko nak wat bini nanti tapi masih ada batasan2nya...leh gitu main cop2? hehehe

9) Bilangan anak2 yg diinginkan?
Bergantung pada rezeki Allah sbb ini bukan kuasa kita...setakat entry ini ditulis, masih belum ada lagi...dan saya juga seperti manusia biasa kena bersabar bila diperli2 pasal ni...setakat ini saya hanya menjawab tersengih2 sambil senyum2 je...saya harap mulut saya tak akan sesekali menjawab yang buat orang akan tersentap balik...kita kena jaga hati dan hormat orang kan :)

10) Cinta yang diharapkan?
Sebagai hambaNya mestilah mengharapkan cinta Allah dan Rasulnya...dan juga cinta sesama manusia...cinta dari suami hingga ke pintu Syurga..uhuk..uhuk...batuk plak :P

11) Tempat berbulan madu yg diinginkan?
Percaya atau tidak...selama 3 tahun berkahwin, kami tak pernah pergi berbulan madu pon lagi...saya inginkan...buuuuulan madu di awan biru...tiada yang mengganguuu...bulan madu di atas pelangi...okay sila sambung nyanyi lagu Search ini hahaha!

12) Impian hidup?
Banyak sebenarnya...semestinya aku harap yang baik2 untuk sekarang dan masa akan datang

13) Tag 4 org:
Tag ni macam sesuai untuk yang dah kahwin...so aku tag...
1. Kak Ima
2. Kak Ngah
3. Kak Ina diari hatiku
4. Kak Rafflesia Merah

* Kepada kawan2 yang kena tag...nak bagi jawapan penuh boleh je..aku agak rajin tu yang jawab sket2 jer hehehe :)

3 comments:

yuyee cap limau said...

tq kak jawab tag kite
hehe atlease ada gak benda nak update kan..hehe

Shibam Jelita said...

weeda dah buat dah ponnnn, aci tak kalau akak tak buat, hi hi

weeda said...

YUYEE - hehehe tul tu yuyee :)

SHIBAM - tu kena tanya aci...eh silap kena tanya Yuyee, tuan yg tag kita ni la hehehe