Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, September 2, 2009

Citer puasa aku

Salam readers...waah lama tul aku tak update blog..sori ye kawan2...mood nak berbelog tak berapa ada la hehehe..tengok blog kawan2 sumer now asyik citer pasal aktiviti berpuasa dan yang paling banyak citer pasal menu berbuka :)

Okayla...ni 1st entry untuk citer aku di bulan puasa..last week aku balik ke Temerloh...masa minggu 1st puasa tu pon aku balik ke sana...kiranya dua minggu berturut2 lah kami balik untuk berpuasa di kampung...Last week balik kampung rasa meriah sangat sebab semua pon balik..hari Sabtu tu kami buka puasa ramai2 kat umah Nenek..

Hari Ahad plak sedara mara berbuka kat umah kami plak...menu utama masak nasi ayam dan bubur lambuk kak ngah...ni sumer makanan atas meja lagi...pastu hidang kat bawah makan ramai2...


Abis je buka puasa kat umah, pada malam tu jugak family kitorang wat moreh kat surau...Menunya roti jala dan bubur lambuk yang kak ngah masak...so lepas terawih, orang2 kampung pon menjamu selera

Sesampainya di rumah dari surau tu, acara potong kek pon bermula hehehe..ni kira semua yang birthday bulan Ogos punyer cake la...Walid, Ibu, Abg Long, Kak Long Yanti, Kak Ngah ngan Huda, sekali 6 orang terus hehehe...patutnya plan nak masak cikencop hari tu dan buka puasa among family kami je..tapi since sedara sumer nak datang buka puasa di umah kami..makanya tidaklah menjadi plan itu...so potong kek je malam tu :)

No comments: