Wednesday, January 11, 2012

Tembel ke Ketumbit?

Saya panggil tembel...ada orang panggil ketumbit...tak kisah la pape...Masuk ni dah 3 kali mata Arissa tembel...masa 1st time tak la risau mana...ni dah sampai tiga kali di tempat yang sama...mulalah risau takut penyakit lain lak...bangun pagi ni dah merah bengkak kat mata dia...

Pagi tadi terus gi klinik...doktor kata tak ada apa...biasa je kalau kena tembel ni...cuma kena jaga kebersihan lebih sikit...lepas ni kena selalu cuci tangan dan lap mata ngan air suam biar sentiasa bersih...

Arissa sekarang capai apa je nak masuk mulut...tangan dah pegang merata sebab dah pandai merangkak...kalau ngamuk dia akan tarik2 rambut sendiri, gonyoh2 mata dan lagi satu habit dia suka garu telinga...sampai luka jugak...

Orang kata kalo kena tembel / ketumbit ni sebab mengintai....tak kan la awak mengintai pulak kan Arissa ;P


3 comments:

adarnadzmie said...

sian arissa... dh 3 kali jd ketumbit... hrp cepat sembuh yer...
mcm2 nak masuk dlm mulut yer...hehe

Shibam Jelita said...

kak linda panggil ketumbit, kalau tembel tu orang kampung akak maksudkan buat kerja lembab gitu

weeda said...

kak nomie - gitulah kak nomie huhuhu

kak shibam - oh mcm tu plak ye..dah terbiasa pngil tembel :)