Wednesday, September 14, 2011

Demam Raya

Kesian Arissa...demam pulak masa awal2 raya hari tu....Pagi raya ke 2 tu saya terjaga jam 3 pagi bila terpegang tangan Arissa yang terasa panas...terus bangun dan check badan dia memang rasa panas sangat..check dgn termometer dah hampir 40°c..memang terkejut la risaukan dia...lepas tu memang tak boleh tidur dah dok mengelap badan dia je..

Hari tu juga lepas Subuh dalam jam 6 lebih kami terus bertolak pulang ke kampung..sepanjang perjalanan dia tidur jer...bila da sampai umah Tok Ma & Tok Walid , mula lah menangis bila dah bangun tu...memang raya ke dua tu Arissa banyak menangis jee..patutnya pagi tu baru lah nak pakai baju raya sama2...tapi dah Arissa sakit...Ibu ngan Ayah pon tak ada mood dah huhuhu....


Demam demam pon kena ajak beraya jugak...bawa jugak ke umah sedara mara...cuma kena pujuk2 bila dia nangis2 tu....kalau dengar dia menangis tu alahaiii memang kesian la...

Kalau kat umah dia nangis2 pastu tertidur...bila diletak atas tilam dia terbangun dan menangis lagi...kenalah pujuk dan tidurkan dia semula dalam pangkuan....bila sedara mara datng, kalau dia sedar bawalah keluar jumpa orang..kalau dia dah tidur tu tak sampai hati nak bangunkan dia..dah lah nak tidur pun susahkan..

Satu pengalaman baru buat saya bila anak tak sihat lagi2 waktu raya...kalau dulu2 nak beraya siap2 dah terus ikut pergi beraya...tak kisahlah nak gi beraya lama mana atau jauh mana sekalipon....tapi bila ada Arissa memang pape fikirkan dia dulu...nasib baik esoknya demam Arissa dah ok sket...cuma dia masih tak ada mood...masih nangis2 lagi kalo tak kena gaya...orang nak pegang nak main2 dengan dia pon takut agaknye sebab nanti dia nangis huhuhu...kesiaanya la anak Ibu ni...

Nanti lepas ni kita ajak la Ayah tu jenjalan selalu biar Arissa biasa bila ramai2 orang dan tak terkejut kalau Ibu & Ayah ajak jalan lama2 ye...hhehehehe


4 comments:

aThidEaN said...

Hi Weeda,

salam ziarah.
sian nya anak dara awak tu demam pulak pagi raya.
macam mana keadaan baby Arissa skrg? dah sembuh ke? mesti nak bulih sesuatu ni..

adarnadzmie said...

siann arissa... nemam lak hari raya...

weeda said...

aThidean - thank you..salam kenal ye hehehe..

alhamdulillah dia da sihat...raya tu je tak sihat..


Kak normi - itu la..memang "demam raya" betul2 la hehehe

Unknown said...

巨頭高雄85大樓民宿
統一發票酒店兼差
星座大元關鍵字排名
痘痘位置加盟創業
網路創業在家工作
質感木工